Strona Główna


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat «» Następny temat
Kary czasowe
Autor Wiadomość
maf 

Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 24
Skąd: Wejherowo
Wysłany: Pon Lip 18, 2011 2:06 pm   Kary czasowe

Może się czepiam ale wolałbym rozwiać swoje wątpliwości.
Podczas maratonu obowiązują nas przepisy ruchu drogowego. To jest zrozumiałe, bo impreza obywa się przy ruchu otwartym. Wybryki jak jazda pod prąd czy przejechanie na czerwonym świetle rozumiem, że należy ukracać.
Moje wątpliwości budzi jednak zapis w kodeksie ruchu drogowego nakazujący rowerzyście korzystanie z 'dróg dla rowerów'. Jak rozumiem, ten przepis i nas obowiązuje a za nieprzestrzeganie go grozi kara czasowa od minimum 15 min wzwyż?

Wiem, że to może głupie pytanie ale jakoś nie znalazłem nigdzie kiedy ten przepis się uchyla (np. przy zawodach sportowych) i pozostaje to dla mnie dość zagadkowe. Osobiście trenując łamię ten przepis dość często, za co jestem coraz częściej otrąbiany, a i czasem wyzywany przez kierowców.
 
 
Poziom: 3 HP   0%   0/44
   MP   100%   21/21
   EXP   66%   6/9
Wilk 

Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 90
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon Lip 18, 2011 4:32 pm   Re: Kary czasowe

maf napisał/a:

Wiem, że to może głupie pytanie ale jakoś nie znalazłem nigdzie kiedy ten przepis się uchyla (np. przy zawodach sportowych) i pozostaje to dla mnie dość zagadkowe. Osobiście trenując łamię ten przepis dość często, za co jestem coraz częściej otrąbiany, a i czasem wyzywany przez kierowców.


Przecież nie jesteśmy dziećmi. Nikt nie każe łamać przepisów - ale nikt nie będzie sprawdzał aż takich drobiazgów (zresztą to jest po prostu niewykonalne). Masz wytyczoną trasę - i nią musisz jechać; osobiscie z doświadczenia wiem, że posiadacze rowerów szosowych nie są specjalnymi miłośnikami nierównych ścieżek rowerowych, robionych najczęściej z fatalnej kostki :lol:

A dla tych, których zaatakują nagle wyrzuty sumienia - podczas niedawnej nowelizacji PoRD pojawiła się taka "interpretacyjna furtka" w tej kwestii. Kluczowy przepis to:
"Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić

Innym słowy - zawsze możesz powiedzieć, że skoro ścieżka nie prowadzi w kierunku Twojej podróży (np skręca lub się szybko kończy) - więc wybrałeś jazde jezdnią :mrgreen:
_________________
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl
 
 
Poziom: 8 HP   0%   0/159
   MP   100%   76/76
   EXP   47%   9/19
remont 
remont

Wiek: 45
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lip 19, 2011 8:14 am   Re: Kary czasowe

[quote="Wilk"]
maf napisał/a:

A dla tych, których zaatakują nagle wyrzuty sumienia - podczas niedawnej nowelizacji PoRD pojawiła się taka "interpretacyjna furtka" w tej kwestii. Kluczowy przepis to:
"Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić

Innym słowy - zawsze możesz powiedzieć, że skoro ścieżka nie prowadzi w kierunku Twojej podróży (np skręca lub się szybko kończy) - więc wybrałeś jazde jezdnią :mrgreen:


Lubię to :-)
_________________
remont
 
 
Poziom: 2 HP   0%   0/30
   MP   100%   14/14
   EXP   12%   1/8
maf 

Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 24
Skąd: Wejherowo
Wysłany: Wto Lip 19, 2011 9:38 am   

Wilk, ja jestem świadomy tego wszystkiego co powiedziałeś. Dodatkowo pamiętam, że tak zwana 'droga rowerowa' musi spełniać pewne kryteria, które nałożone są przez odpowiednie przepisy. Z moich obserwacji wynika, że czasem jako 'drogę rowerową' wydziela się skąpą część wąskiego chodnika, co już nie spełnia wymogów.
Oczywiście furtka z 'kierunkiem' jest pierwszą wymówką jakby co :)

Jak pisałem wcześniej jakoś nigdzie nie znalazłem informacji jak ten przepis się utrzymuje w przypadku zorganizowanych imprez. Dla Ciebie Wilk to może 'pikuś' ale biurokracja swoje ;)
 
 
Poziom: 3 HP   0%   0/44
   MP   100%   21/21
   EXP   66%   6/9
Wilk 

Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 90
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lip 19, 2011 10:56 am   

maf napisał/a:

Jak pisałem wcześniej jakoś nigdzie nie znalazłem informacji jak ten przepis się utrzymuje w przypadku zorganizowanych imprez. Dla Ciebie Wilk to może 'pikuś' ale biurokracja swoje ;)


Przepis oczywiście obowiązuje. BB Tour to nie jest impreza z ruchem zamkniętym, więc jej uczestnicy muszą przestrzegać wszystkich przepisów. Z tego względu start jest podzielony na kilka grup, bo kolumna rowerzystów może liczyć do 15 osób.

A swoją drogą ciekaw jestem dlaczego na listach startowych są grupki po 10, a nie właśnie 15 osób jak w zeszłym roku? I aż tak duże różnice czasowe (5min w porównaniu do 2min z zeszłego roku) pomiędzy grupkami? Osobiście bardziej mi się podobało zeszłoroczne rozwiązanie.
_________________
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl
 
 
Poziom: 8 HP   0%   0/159
   MP   100%   76/76
   EXP   47%   9/19
Robert 
Administrator

Wiek: 55
Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 306
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lip 19, 2011 1:47 pm   GRUPKI

jest po 10 osób z kilku powodów:

1. Sygnał pozycji z lokalizatorów przy ilości odbiorników powyżej 15 nie dostanie się do stacji bazowej, więc dane będą czasami przekłamane. Przy 10 zawodnikach ten błąd może dopiero pojawić się w dużym mieście.
2. Mniejsze prawdopodobieństwo powstania "peletonu" > 15 osób. Tego chcemy za wszelką cenę uniknąć.
3. Trudniej jest przeskoczyć na PK z grupki do grupki, celem późniejszego pasożytowania na kole ;-) i .....chura wygrałem. Można to zrobić dopiero gdzieś na DPK, ale już jest mniej siły i grupy dopierają się rozsądniej :-)
4. Większe bezpieczeństwo i opanowanie tzw efektu ścigania się na pierwszych 200km (większość kraks i groźnych sytuacji była o na pierwszych 200km)

Celem takiego wyboru nie było rozwiązanie wszystkich problemów (zawsze będzie ZA i Przeciw) ale wybranie mniejszego zła.
 
 
Poziom: 16 HP   0%   0/556
   MP   100%   265/265
   EXP   35%   14/39
Krzysiek 

Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 89
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Sie 18, 2011 8:35 pm   Re: GRUPKI

2. Łatwiej zapanować nad jedną zwartą grupą niż nad wieloma porozrzucanymi grupkami, później i tak słabsi odpadną ale będzie bardziej sprawiedliwie, bo za parę imagisów utworzy się taka pierwsza grupka złożona z najlepszych której nikt nie dogoni i oni będą wykręcać rekordowe czasy a inni będą mogli tylko o tym pomarzyć.
3. Wożenie się na kole to element kolarstwa a nie pasożytowanie :-) wygrywa każdy kto dojedzie do mety :-)
4. na pierwszych 200km ścigają się tylko ludzie którzy pierwszy raz jadą imagis.
 
 
 
Poziom: 8 HP   0%   0/159
   MP   100%   76/76
   EXP   42%   8/19
Robert 
Administrator

Wiek: 55
Dołączył: 02 Mar 2005
Posty: 306
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią Sie 19, 2011 9:08 am   Re: GRUPKI

Krzysiek napisał/a:
2. Łatwiej zapanować nad jedną zwartą grupą niż nad wieloma porozrzucanymi grupkami, później i tak słabsi odpadną ale będzie bardziej sprawiedliwie, bo za parę imagisów utworzy się taka pierwsza grupka złożona z najlepszych której nikt nie dogoni i oni będą wykręcać rekordowe czasy a inni będą mogli tylko o tym pomarzyć.
3. Wożenie się na kole to element kolarstwa a nie pasożytowanie :-) wygrywa każdy kto dojedzie do mety :-)
4. na pierwszych 200km ścigają się tylko ludzie którzy pierwszy raz jadą imagis.


ad 2 W tym roku przyniosło to dokładnie spodziewany efekt, nie było wielkich peletonów, nie było kilkunastu telefonów od policji (poza jedną interwencją policji na pierwszych 200km) o tworzeniu się ogromnych grup rowerzystów. Co do zapanowania nad wielką grupą, to przepisy mówią jednoznacznie <15 rowerzystów.
Grupy startują i tak od najszybszej do najwolniejszej. Nie przeszkodziło to jednak wygrać kategorii open zawodnikowi z grupy 6, a drugim był zawodnik z grupy 5. Więc nie trzeba marzyć tylko śmigać do przodu ;-)
Efektem tegorocznej edycji był historycznie najszybszy przejazd i największa ilosc zawodników przejechała poniżej 45 godz. pomimo historycznie najgorszych warunków pogodowych.

Oczywiście gdyby była możliwość wypuszczenia całej 70-osobowej grupy jednocześnie, to byśmy to uczynili (ale zabezpieczenie przez pilotów, policję, na 1000km plus czasowe zamykanie drogi (koszt), zabezpieczenie przez strażaków bocznych wjazdów, kilka karetek ;-( itp czyni od początku pomysł mało realnym :-)

ad 3 Chodziło o uniknięcie konkretnych sytuacji które miały miejsce i były zgłaszane w edycji 2010. W tym roku takich sytuacji nie było :-)

"...chodzi pewna legenda że w jednej z edycji BB po takiej sytuacji zawodnicy popadli w ostry, zbliżony do rękoczynów konflikt...." napewno jakieś ziarenko prawdy w tym jest ;-)

ad 4 Na pierwszych 200km ścigali się i jedni i drudzy. Są to potwierdzone dane z sześciu edycji które miałem przyjemność obserwować ze środka peletonu jak i z wozu technicznego ;-) Większość "kraks" , niebezpiecznych wachlarzyków, notorycznego przekraczania podwójnej ciągłej przez ostatniego w wachlarzu itp odbywała się na odcinku do Piły. Im dalej tym spokojniej :-)
 
 
Poziom: 16 HP   0%   0/556
   MP   100%   265/265
   EXP   35%   14/39
Sponsor forum

Dolaczyl: 30 Sie 2006
Posty: 4134
Skad: Internet





Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.02 sekundy. Zapytań do SQL: 8